گنج قلعه ها ( قسمت اول ) :
استفاده از قلعه ها در گذشته های دور جهت در امان ماندن از حملات دشمنان و تسلط بر مناطق حکمرانی برای پادشاهان و امرا بسیار متداول بوده و از استحکام بسیار قابل توجهی هم برخوردار بود به طوری که بعد از گذشت هزاران سال از عمر برخی قلعه ها هنوز دیواره های آن با همان صلابت وجود دارد.
از مهمترین مکانها برای حفاظت از اموال پادشاهان همان قلعه محل سکونت خود بوده طوری که خیالشان از بابت اموالشان راحت بوده است. یکی از مهمترین مکان ها برای این کار مرکزی ترین نقطه قلعه در عمق پایین بوده که پادشاهان خزانه خود را در آنجا بنا میکردند و این خزانه سلطنتی از استحکام بسیار زیادی هم برخوردار بوده و دارای چندین درب ورودی های تو در تو و سردابه هایی برای ورود به آن مکان بوده است.بنابراین یکی از مکانهای مورد استفاده مرکزی ترین قسمت قلعه در عمق پایین.گنج ,دفینه, زیرخاکی,طلا, اسرار,جوغن, قلعه خاکی, گنج یابی, کشف عتیقه.نشانه قبر.سنگ صاف.دفن مردگان.روش دفن مردگان.قبر گبری.کفن..گنج قلعه.دفینه قلعه.علائم قلعه ,چاه,حوض و تل های خاکی در گنج یابی و حفاری دفینه.گنج قلعه .
لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید
به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند
هزینه کارشناسی
1ماهه 200000تومان
3 ماهه 400000 تومان
شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415
سنگدرمانی در ایران
جوشاندن شیر در ظرف نقره كه در قدیم مرسوم بوده، در واقع یون مثبت فلز نقره را آزاد كرده و وارد شیر میكند و نگهداری كودك مبتلا به بیماری سرخك در اتاق قرمز رنگ نیز نشانه شناخت انرژی سنگها و طیفهای نوری در زمانهای قدیم است.
از زمان رواج گیاهدرمانی و سنگدرمانی علمی در كشورهایی مانند چین و هند، ۲۰ درصد از آمار بیماریها كاسته شده است و این روند ادامه دارد. این كه گسترش سنگدرمانی میتواند بیماریها و تقاضای دارو در كشور را كاهش دهد، یك حقیقت است. اما باید در نظر داشت كه این طب بایست توسط متخصصان صورت گیرد. زیرا قرار دادن اشتباه یك سنگ در ناحیه یك چاكرای دیگر، به بدن آسیب وارد كرده و جریان انرژی هاله را دچار مشكلات جدی میكند.
در ایران معادن سنگهای گرانبها به وفور وجود دارد. یاقوت در دل سنگ مرمر است ولی ما بدون توجه به این مسئله، مرمر را صادر میكنیم یا در نمای ساختمان استفاده میكنیم. گاهی در كارگاههای سنگبری هنگام تراش سنگ مرمر تیغه دستگاههای برش قفل میشود، زیرا یاقوت دارای درجه سختی ۹ است و زیر تیغ سنگبری آسیبی نمیبیند.
«نبیری» با اشاره به این كه دوربین «كرنلیان» در ایران هم استفاده میشود، میگوید: «هنگام مشاهده و بررسی تصویر هاله، وجود نقاط حفرهای شكل یا بیش از حد روشن، به ترتیب نشانه فقر یا ازدیاد انرژی است.» كلید اصلی درمان، كشف علت آن است. وقتی كسی بداند كه كدام چاكرای بدنش دچار مشكل است، با استفاده از سنگ مخصوص آن میتواند ضعف خود را حل كند.
اگر سنگ انرژیزا را درون یك ظرف آبنمك گذاشته، آن را به مدت پنج ساعت مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید، نور خورشید انرژی سنگ را فعال میكند و همچنین نمك آب نیز نیروی منفی و آلودگی را از آن میزداید. اگر سنگ را چند ساعت دیگر در یك ظرف آب سالم نگهداری كنید، انرژی سنگ وارد آب میشود كه نوشیدن آن سرشار از انرژی مثبت و مؤثر است.آثار شناسی,علامت گنج,علامت دفینه,سنگ آثار,سنگ بار,نشانه گنج,نشانه دفینه,علامت شناسی,جوغن, ارسال توسط بابک,لاکپشت,سنگ لاکپشت,سنگ کشتی,سنگ قایق,چهره انسان,,خرس,سنگ خرس ,علامت خرس,ماهی,سنگ ماهی,کانال,علامت کانال,,
لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید
به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند
هزینه کارشناسی
1ماهه 200000تومان
3 ماهه 400000 تومان
شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415
سفالینههاى هخامنشى بعضى برحسب اتفاق و تصادف و برخى طى کاوشهاى علمى در قلمرو این سلسله از میدانها و مکانهاى معروف مشخصى مثل تختجمشید، شوش، همدان، یا سرزمینهاى هخامنشى که امروزه خارج از مرزهاى سیاسى فعلى است، یافت شدهاند. سفالها داراى نقوش و خطوط خلاصهٔ رنگین بوده یا بهصورت تجسم حیوان و انسان در ترکیب ظرف در آمدهاند. سفال را با خمیره زرد، قرمز، قهوهاى سوخته، خاکستری، سیاه و در اندامى ساده یا اندکى متکلف مىساختهاند و در ترکیب آنها اغلب شن و ماسه وجود دارد.
بخشى از ظروف سفالین این دوره با خمیرهاى از کائولن یا خمیر شیشه ساخته شده و داراى اشکال زیبایى بهصورت تُنگهاى دهانه باریک، قمقمه، عطردان یا بخوردان هستند. ابداع ظروف ته مخروطی، ویژه تختجمشید بود. لعاب قرمز رنگ (صورتى یا آجری)، لعاب متداول دوره هخامنشى است. پس از آن لعابى ساختهاند که از مس و کبالت نتیجه شده و رنگ ظروف را به سبز کمرنگ متمایل به آبى و کبود تغییر داده است.
در کاوشهاى تختجمشید تعدادى سفالینه بهصورت گلابدان قرمز رنگ، قمقمه سفالین با رنگآمیزى سفید و زرد کمرنگ، قمقمه سفالین بهشکل حیوان و نیز سفالینهٔ کوچک دهانه گشادى بهصورت لیوان کشف شده است. سفالینههاى لعابدار و بدون لعاب و نیز ظروف سنگى فراوان نیز در این میدان تاریخى و اطراف آن یافت شده که برخى از آنها در موزه ایران باستان موجود هستند.
آجرهاى مزین و آغشته به لعاب رنگین در این دوره از شاهکارهاى لعابکارى محسوب مىشوند. در این شیوه سطوح سفال و کاشى را با کندهکارى و منبت بهصورت نقوش هندسی، گیاهى و انسانى متقاطع در مىآوردند و در فواصل کندهکارىها و شیارها اندود لعاب را به آن مىافزودند. بیشتر آجرهاى رنگین نقشدار لعابى در شوش و تختجمشید که شاهکار هنر کاشىکارى هفت رنگ است با همین روش تولید شدهاند.
کاشىهاى رنگین و لعابدار شوش مربوط به کاخ هدش است که اغلب تصاویر فردى و جمعى اشخاص و حیوانات و هیولاها و نقش گل و بوتههاى شبیه به تختجمشید در آن بهچشم مىخورده است. در سنگفرش حیاط غربى تعدادى کاشى که مشتمل بر قسمتى از نقوش یک شیر بالدار و شاخدار است پیدا شده و قطعات زیادى مشابه آن در تالار غربى بهدست آمده است. تکههایى از نقوش گاو بالدار و بخشهایى از یک بدنهٔ کاشىکارى مشتمل بر یک ردیف سربازان جاویدان در همان منطقه یافت شده است. قطعات متعدد دیگرى از بدنههاى کاشىکارى شامل نقوش سربازان جاویدان نزدیک دروازه شرقى منطقه کاخها بهدست آمده و صفوف دیگرى از سربازان زیر شالودۀ دروازه متعلق به کاخ اردشیر دوم کشف شده که مربوط به دوره سلطنت داریوش اول است. در برخى موارد نقوش هندسى و گل و بوته زینتبخش بالاى بدنههاى کاشىکارى بوده است.
سفالگرى دورۀ هخامنشى چندان هماهنگ با سایر رشتههاى هنرى مانند سنگتراشی، معمارى ... . پیشرفت نکرده و حتى دچار رکود و انحطاط نیز شده است. آجرهایى که در بناهاى دوران هخامنشى بهکار رفته یا لعابدار است یا بدون لعاب. آجرهاى بدون لعاب بیشتر در شوش بهکار رفته و در ابتدا روى حیواناتى چون گاومیش بالدار، شیر شاخدار و بالدار، یا حیوانات افسانهاى و اسطورهاى دیگر نقش شده بود. این آجرها را با گلرس قالب نزدهاند، بلکه گل را با ماسه مخلوط کرده در قالبها قرار داده و پس از خشک شدن به کوره بردهاند. آجرهاى لعابدار را پس از حرارت مختصرى که در کوره به آن مىدادند، با لعاب آبىرنگ روى آن نقش کرده و مجدداً به کوره مىبردند. پس از حرارت دادن از کوره بیرون آورده و پس از رنگ زدن بخشهاى رنگ نخورده دوباره به کوره مىبردند. این قطعهها به رنگ آبی، سفید، زرد یا سبز بود و نقوش آنها مجموعهاى از نقشهاى نباتات، حیوانات، حیوانات اسطورهاى یا سربازان و گارد شاهنشاه بود. نقوش روى آجر بیشتر در شوش بهکار رفته است.
در تختجمشید هیچیک از رنگهاى اصلى آجرهاى لعابدار محفوظ نمانده است. علت کمبود ظروف سفالى در دوران هخامنشى در عدم شناسایى و کشف آن در ساختمانها و مکانهاى زیست مردم عادی، روستائیان، سربازان و خدمتکاران این بوده است که ابزار و لوازم زندگى مجلل مانند جامهاى برنز، نقره و طلا در دسترس نداشتند و از نظر معیشت و زندگى اقتصادى با طبقه حاکم و دربار فاصله داشتند. هنر دوران هخامنشی، هنرى شاهانه بود. علاقه به ظروف طلا و نقره و سنگهاى حجارى شده و لاجورد و سایر مواد و مصالح قیمتى باعث شده بود که توجه به سفال و ظروف سفالین کم شود. بنابراین دوره هخامنشى دوره ترقى و تکامل ظروف گرانبهاى زرین و سیمین و جواهرات و نیز تکوین آثار معمارى باشکوهى است که در تختجمشید، شوش، همدان، پاسارگاد و مناطق خارج از مرزهاى سیاسى فعلى باقى مانده است. ظروف و اشیاى سفالى براى مردم عادى تولید مىشده که متأسفانه از نظر ظرافت و زیبایى و کاربرد قابل مقایسه با سفالینههاى ماقبل هخامنشى نیست. سفالینههاى بهدست آمده از قلمرو شاهنشاهى عبارت از قمقمههاى سفالى با لعاب خیلى کمرنگ شیرى و سفید، و کوزههاى دستهدار یا بىدسته خاکسترى و غالباً ساده و بدون نقش هستند.
لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید
به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند
هزینه کارشناسی
1ماهه 200000تومان
3 ماهه 400000 تومان
شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415
وجود سنگ نگاره و علامت کانال بصورت حکاکی کاملا واضح و دارای گودی، در مناطق مختلف، معانی مختلفی داشته که باید با بررسی دقیق منطقه و نیز مشاوره با افراد با تجربه و کار بلد مفهوم آنها را بیابید.
- در حالت اول می تواند نشان دهنده یک منبع آب آن در نزدیکی محل سنگ نگاره، می باشد.
2- در حالت دوم می تواند نشان دهنده یک مقبره ( گور دخمه صخره ای ) در آن نزدیکی بوده و این مقبره در داخل یک غار یا اتاقکی صخره ای می باشد و دهانه آن را بسته و پلمپ نموده اند.
در این حالت باید درون کانال حکاکی شده آب بریزید و مسیر حرکت آب به خارج از سنگ، مسیری است که باید به آن طرف رفته تا محل مذکور را بیابید.
3- در حالت سوم مقبره ای درون یک غار با دهانه کوچک می باشد که خود این سنگ یا صخره در جلوی دهانه ورودی قرار گرفته و راه را مسدود نموده است (توجه داشته باشید که در اینصورت، این نشانه آخر خواهد بود)
4- در حالت چهارم علامت وجود مقبره ای است، بسته شده که در روبروی آن قرار داشته و محل مورد نظر دارای حداقل دو شیب تند در طرفین می باشد و باید در بالای برجستگی، به دنبال آن بگردید.
5- در موارد دیگر می تواند نشان دهنده یک سد و محل انباشته شدن آب یا محل جلوگیری از نفوذ آب باشد.
البته در مواردی هم دیده شده است که این نوع سنگ نگاره، اشاره به وجود معدن سنگ و یا محل ورود و شروع محدوده منطقه ای صنعتی در گذشته بوده است.آثار شناسی,علامت گنج,علامت دفینه,سنگ آثار,سنگ بار,نشانه گنج,نشانه دفینه,علامت شناسی,جوغن, ارسال توسط بابک.لاکپشت.سنگ لاکپشت.سنگ کشتی.سنگ قایق.چهره انسان..خرس.سنگ خرس .علامت خرس.ماهی.سنگ ماهی.کانال.علامت کانال.
لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید
به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند
هزینه کارشناسی
1ماهه 200000تومان
3 ماهه 400000 تومان
شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415