اسرار کاوش
اطلاعات علمی از تاریخ و اسرار آن

سنگهای قیمتی انواع مختلف دارند.


گاهی اوقات بعضی از سنگهای بسیار با ارزش در طبیعت معادل کم ارزش هم دارند و وقتی افراد نا آگاه که در شناخت سنگ تبحری ندارند به آنها نگاه میکنند به اشتباه سنگ کم ارزش را با سنگ قیمتی اشتباه میگیرند.

شیادان و افرادی سود جو از همین مسئله استفاده میکنند و با آن مردم را گول میزنند.

رشته جواهر شناسی شاخه ای مجزا از باستان شناسی میباشد و علم مربوط به خودش را دارد و بنده نیز اطلاعات کاملی از آن ندارم و ممکن است اشتباه کنم.

به هر حال اگه اشتباهی بود یا کم و کاستی داشت به بزرگی خودتون و بی سوادی من ببخشید.

این مطلب را نوشتم تا بتونید سنگهای نزذیک به سنگهای قیمتی را بشناسید و بدونید که چه سنگهائی نزذیک به رنگ و شکل سنگهای قیمتی هست. طلا.سکه.گنجینه.دفینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: دو شنبه 26 مهر 1395برچسب:طلا,سکه,گنجینه,دفینه,
ارسال توسط کورش

نکته خیلی مهم در حفاری قبور

در حفاری قبور حتما باید از یک دستکش خوب استفاده بشه برای اینکه میکروبهای بیماریهایی همچون وبا و طاعون تا سه هزار سال از بین نمیرن یعنی اگه جسد بر اثر یکی از این بیماریها مرده باشه به شما هم سرایت میکنه در ضمن یک نوع باکتری در اطراف جسد تکثیر میشه که از راه ناخن وارد بدن میشه و فرد اب بدنشو ظرف هشت دقیقه از دست میده و میمیره و هنوز که هنوزه این باکتری برای دانشمندان ناشناخته هست پس جدی بگیرید  . حفاری قبر.گنج.طلا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: دو شنبه 26 مهر 1395برچسب:حفاری قبر,گنج,طلا,
ارسال توسط کورش

تاريخچه شهر كرد

 

در متون تاريخي از مكاني به نام چالشتر در ناحيه شهركرد به عنوان مركز حكومتي نام برده شده كه خرابه‌هاي ديوار قلعه آن امروز  به  جاي  مانده است.  شهر كرد  گويا  مكاني پاسگاهي بوده است معروف به دهكرد و از حدود سال 1300 با تعيين نماينده مركزي و استقرار دوائر دولتي آغاز به رشد كرده است. پيش از آن و در دوران‌هاي گذشته، منطقه دستخوش جنگ‌هاي خوانين، كشمكش‌هاي ميان حكومت مركزي و قدرت‌هاي محلي بوده است. نوسانات سياسي داخلي منطقه از يك سو و تغييرات حكومت‌هاي مركزي از سوي ديگر مجال و فرصت رشد و تكامل را به روستاها و شهرهاي منطقه نداده است. در كنار اين عامل تاريخي، دور بودن از شبكه راه‌هاي اصلي و مراكز شهري ايران علت ديگري در عقب ماندگي نسبي شهر نشيني و صنعتي منطقه محسوب مي‌شود.

 

پس از سال 1300 و تا سال 1340 دهكرد و منطقه چهارمحال و بختياري (معروف به شهر چهار محال) از طريق مركز اصفهان اداره مي‌شد و از آن پس تا سال 1352 شهركرد مركز فرمانداري كل چهار محال و  بختياري و سپس به مركز استاني با همين نام تبديل شد و در حال حاضر شهري رو به آباداني و توسعه است.

 

بناهاي تاريخي

مدرسه علميه( اماميه)

اين شهر از بناهاي جالبي است كه به همت مرحوم ميرسيدمحمد، امام جمعه وقت شهركرد به جاي خرابه‌هاي تيمچه آرمناي كدخدا ساخته شد.

اين بنا داراي حجره‌هاي گوناگون و صحن نسبتاً بزرگي است كه تا به حال عده زيادي از طلاب علوم ديني در آن به تحصيل پرداخته‌اند. اين مدرسه و متعلقات آن در سال 1312 به توليت و نظارت امام جمعه وقت به ثبت رسيد.

 

 

آرامگاه دهقان سامان

ابوالفتح دهقان ساماني ( سيف‌الشعرا) مردي صوفي مسلك و عارف بود كه در ميان ايلات بختياري مي‌زيست و درسال 1326 هجري قمري در گذشت. وي كه جهان را در منشور اشراق و ارفان مي‌ديد، زندگي پر رمز و رازي داشت. مقبره اين عارف ايلياتي در حدود 28 كيلومتري شمال شهركرد قرار دارد و مانند زندگي‌اش به شكل عجيب و پر رمز و رازي بنا گرديده است. اين آرامگاه بر روي پل زمانخان قرار دارد كه بر روي رودخانه سامان ايجاد شده است.بناي آرامگاه دهقان ساماني از لحاظ شيوه ساخت و نوع معماري بسيار در خور توجه مي‌باشد. 

.

قلعه شلمزار

اين قلعه در شلمزار واقع شده و در كنار باقي مانده اين بنا، آثاري از دوره قاجاريه وجود دارد كه توسط خوانين بختياري احداث و مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

 

اين قلعه عمارتي است به مساحت يك هزار متر مربع كه در تاريخ 1307 هجري قمري به دستور مرتضي قلي‌خان صمصام ساخته شده است. اين بنا به شكل مربع مستطيل و به صورت دو طبقه است. طبقه اول داراي چندين اطاق به صورت طاق و چشمه و با خشت‌خام ساخته شده كه بسيار محكم و سالم باقي مانده است. جلو اين اطاقها را ايواني با ستونهاي سنگي در بر گرفته كه به صورت زيبايي حجاري و تزيين شده است. طبقه دوم خرابشده و آثاري از آن باقي نمانده است. 

 

 

قلعه جونقان

جونقان يا جونقون شهر كوچكي است در 38 كيلومتري شهركرد كه مقر سكونت خوانين بختياري بود. علي قلي خان سردار اسعد در سال 1318 هجري‌قمري، قلعه كاياني در اين محل براي سكونت خود ساخت كه 14 هزارمترمربع مساحت و نمادهاي بيروني متفاوتي داشت. ستون‌هاي سنگي آن هر كدام چند قطعه در اشكال مختلف بنا شده، به طوري كه در قسمت بالا، اين ستون‌هاي چهارگوش است.در چند سال اخير بخش اعظم تزيينات بنا از بين رفته است و به جز قسمت محدودي از قلعه كه اختصاص به كتابخانه عمومي دارد، بقيه رو به نابودي است

 

حمام درب امامزاده

اين بنا روبروي مسجد اتابكان شهر كرد قرار دارد و يكي از بناهاي باستاني استان است. شالوده اوليه بنا در زمان اتابكان لرستان گذاشته شد. در دوره‌هاي صفوي، زنديه و قاجاريه مرمت و تعمير شد. اين حمام داراي يك فضاي وسيع بيروني به نام رختكن است كه زير سقف دارد و از كف زمين 70 سانتي متر ارتفاع دارد و به وسيله يك دهليز منحني، به تطهير خانه و گرمخانه متصل مي‌شود. صحن وسيع گرمخانه بر چهار ستون سنگي استوار است و روشنايي آن به وسيله شيشه‌هاي كوچك محدب تامين مي‌شود. در طرفين شمال و جنوب صحن گرمخانه دو حوض مستطيل شكل واقع شده است. در طرفين خزينه بزرگي كه بوسيله چهار پله سنگي بالا مي‌رود، دو خلوتگاه زيبا و مربع شكل وجود دارد كه جايگاه اعيان و اشراف در فصل تابستان بود.

 

سنگ نوشته‌هاي مشروطيت ( پير غار)

پير غار از تفريحگاه‌هاي منطقه چهارمحال است كه در بخش ديزج قرار دارد. در اين محل، چشمه‌هاي آب از داخل سنگها در جريان است. برروي قسمتي از تپه سنگي اين منطقه، سه سنگ نوشته به زبان فارسي كه بر روي آن شرح لشكر كشي بختياري‌ها به فرماندهي سردار اسعد به تهران و نقش آن‌ها در انقلاب مشروطه ثبت شده است، ديده مي‌شود. غاري نيز در اين محل وجود دارد كه به علت فرو ريختگي سقف، ورود به آن ممكن نيست.

تاريخچه شهر نيشابور

اين شهر درسال 31 هجري و در زمان خلافت عثمان فتح شد و در دوره اسلامي، يكي از چهار شهر بزرگ خراسان بوده است. وسعت و عظمت اين شهر در حدي بوده است كه آن را ”ام البلاد“ مي خوانده اند. در اوايل دوره اسلامي، وسعت و عظمت اين شهر به حدي بود كه شهرتي جهاني يافت. به همين سبب نيز برروي سكه هايي كه در دوران خلفاي اموي و عباسي ضرب مي شد، نام اين شهر نيز ديده مي شود. نيشابور در زمان غزنويان و سلجوقيان از شهرهاي مهم و معتبر خراسان محسوب مي شد. اين شهر كه يكي از مراكز تمدن و هنر ايران و خراسان است و شاعران و انديشمندان بسياري را درخود پرورانده است، در مسير جاده ابريشم قرار داشته و اكتشافات باستان شناختي قابل توجهي در آن صورت گرفته است. نيشابور هم اكنون شهري بزرگ و آباد است و آثار ديدني بسياري دارد.

 

مراکز تاريخي و باستاني

آرامگاه نظام الملك بكروي

اين آرامگاه در كدكن نيشابور واقع است. اين شهر، چندين مسجد دارد كه قديمي ترين آن ها روي تپه اي در محله بالاي شهر ساخته شده است . اين بنا از آثار معماري قبل از دوره ایلخاني مي باشد.

 

آرامگاه حكيم عمر خيام

يكي از ديدني ترين باغ هاي ايراني، باغي است كه بناي آرامگاه حكيم عمر خيام، در ميان آن قرار گرفته است. اين باغ به خود وي تعلق داشته است. حكيم ابوالفتح عمربن ابراهيم، مشهور به خيام نيشابوري، فيلسوف، رياضي دان، منجم و شاعر ايراني، در اواخر قرن پنجم و اوايل قرن ششم هـ .ق مي زيسته است؛ و احتمالاً بين سالهاي 530- 506 هـ .ق وفات يافته است. آرامگاه اين فيلسوف، در شرق آرامگاه امام زاده محمد محروف و ابراهيم قرار دارد.

 

آرامگاه شيخ عطار نيشابوري

فريدالدين ابوحامد محمدبن ابوبكر ابراهيم بن اسحاق عطار نيشابوري، شاعر و عارف نامي ايران در حدود سال 540 متولد شد. در 618 هـ .ق  جهان را بدرود گفت. مقبره عطار نيشابوري در فاصله 6 كيلومتري شرق نيشابور، در نزديكي امامزاده محروق و آرامگاه خيام واقع گرديده است. ساختمان قديمي مقبره، از آثار امير علي شير نوابي و دوره سلطان حسين بايقرا است كه در كتاب تذكره دولت شاه، ذكري از آن رفته است. اكنون از بناي اميرعلي شير نوابي كه دولت شاه بدان اشاره كرده است، جز سنگ ميله بالا سر قبر كه تاريخ بنايش ظاهراً 891 هـ .ق بوده چيزي باقي نمانده است.

 

آرامگاه فضل بن شاذان

اين بنا در آبادي فضل در حومه نيشابور قرار دارد و تمامي آن از آجر ساخته شده و در نماي خارجي آن هيچ گونه تزئيني به كار نرفته است. گنبد فراز بقعه داراي پوششي از كاشي است. بناي آرامگاه به طور مكرر مرمت شده است و نشاني از آثار قديمي در آن ديده نمي شود. ابومحمد فضل بن شاذان، از مشايخ بزرگ علم حديث در نيمه اول قرن سوم و فقيه متكلم شيعي است.

 

آرامگاه كمال الملك

در باغ شيخ عطار نيشابوري، مقبره محمد غفاري ميرزا بزرگ كاشاني ملقب به كمال الملك از مفاخر نقاشي ايران قرار گرفته است. اين بنا با سبك جديد و به صورت مشبك با شش ايوان 1341 برروي مقبره كمال الملك ساخته شده است. اين مقبره در شهر نيشابور واقع شده است.

 

آتشكده نيشابور

در شهرستان نيشابور آتشكده اي قديمي قرار دارد كه به دوره پيش از اسلام مربوط است.

 

جاذبه هاي طبيعي

چشمه گرماب طاقانكوه

چشمه معدني گرماب طاقانكوه، در فاصله 8 كيلومتري جنوب جاده سبزوار به نيشابور، و 44 كيلومتري نيشابور واقع شده است. اطراف چشمه از رسوبات آبرفتي دوره چهارم پوشيده شده است. آب چشمه فوق از دسته آب هاي كلروره سولفاته سديك مي باشد.

 

چشمه خم تركان

چشمه خم تركان واقع در قدمگاه نيشابور به فاصله 131 كيلومتري مشهد از زمين مي جوشد. اطراف مظهر چشمه را رسوبات آبرفتي دوران چهارم پوشانده است.

 

اماکن زيارتي و مذهبي

امامزاده محمد محروق

اين امامزاده با گنبد كاشي كاري و ايوان هاي بلند در وسط باغ مشجري قرار گرفته است و از ابنيه زيباي قرن دهم به شمار مي رود. درزير گنبد، قبر امامزاده محمد محروق واقع شده است. كتيبه كاشي معرق ايوان و صندوق منبت و در ورودي حرم از زمان شاه طهماسب اول (قرن دهم هجري) است. در اين بقعه، يكي از اولادان حضرت موسي بن جعفر (ع) نيز مدفون است.

 

بقعه قدمگاه

اين بقعه، بناي زيبايي است كه از قرن يازدهم هجري قمري به يادگار مانده است. اين بقعه كه به صورت هشت گوش با ايوان هاي بلند و طاق نماهاي دوطبقه، مزين به كاشي هاي خشت هفت رنگ و قطار گچ بري است، در وسط باغ بزرگي در روستاي قدمگاه قرار گرفته است. از كتيبه تاريخ آن چنين استنباط مي شود كه بنا، به امر شاه سليمان، و در سال 1091 هـ .ق ساخته شده است .

آبادان

تاريخچه‌ شهر آبادان

آبادان نام بندر و جزيره دلتا مانندي است كه در گذشته «عبادان» نام داشته است. ياقوت حموي جزيره بزرگ را كه بين دو رود يعني اروندرود و كارون واقع شده «ميان رود» نام داده است. ناصر خسرو قبادياني نيز در سال چهارصد و سي و هشت ه‍-ق آبادان را ديده و آن را توصيف كرده است. در اواخر قرن سيزدهم هجري قمري آبادان به واسطه وجود صنعت نفت رونق و گسترش يافت. در سال 1909 ميلادي شركت نفت به دنبال عمليات استخراج نفت در خوزستان پالايشگاه و تصفيه‌خانه‌هاي عظيمي در آبادان ايجاد كرد. پس از ايجاد پالايشگاه اهميت اقتصادي، سياسي و بين‌المللي اين جزيره افزايش يافت. در زمان سلطنت رضاشاه پهلوي نام عبادان به آبادان تغيير يافت. شهر آبادان قبل از حمله‌ عراق به ايران در سال هزار و سيصد و پنجاه و نه خورشيدي از شهرهاي بسيار باشكوه و آباد ايران بشمار مي‌رفت. در حال حاضر كار بازسازي و نوسازي اين شهر به اتمام رسيده است.

تاريخچه شهر شوشتر

شوشتر از شهرستانهای استان خوزستان و از طرف مشرق به مسجد سلیمان و از طرف مغرب به دزفول و شوش واز طرف جنوب به اهواز و ازطرف شمال به دزفول و کوههای بختیاری محدوداست.این شهرازقرن ششم هجری که اهواز رو به انحطاط رفت مرکزخوزستان شد و تا اواخر دورهٔ قاجاریه مرکزیت خود را حفظ کرد. دژ سلاسل که در شوشتر واقع بود، در آن زمان مرکز والی خوزستان بود. طلا گنجینه.طلسم.گنج

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: دو شنبه 26 مهر 1395برچسب: طلا گنجینه,طلسم,گنج,
ارسال توسط کورش

عنای کلمه شوشتر

به گفته برخی کلمهٔ «شوشتر» صفت تفصیلی از«شوش» یعنی «شوش» به علاوه«تر» می‌باشد و شوش به معنی خوب و شوشتر به معنی خوبتر است.

[ویرایش] شوشتر پیش از اسلام

پس از طوفان نوح مردم شوشتر در کپرها که از چوب و نی ساخته شده بود زندگی می‌کردند و بعضی درغارها و جنگلها مسکن می‌نمودند.آنها در رنج و تعصببه سر می‌بردند و«هوشنگ پیشدادی» فرمان داد که مردم خانه بسازند و خانه‌ها را نزدیک به هم بسازند. حصاری به دورخانه‌ها بکشند و چون مردم درمساکن خودقرارگرفتند و از زحمت گرما و سرما و باد و باران اسوده دل گشتند از اسیب سباع و حیوانات وحشی رهایی پیدانمودند این وضع ایشان را بسیارخوش امد و آن شهررا شوش گفتند که به لغت قدیمییعنی «خوب».بعد از ان در محل شوشتر فعلی وضع برای زندگی خوبتر و مناسبتر بود و درآنجا شهر دیگری ساختند چون این محل ازشوش خوبتر وبهتر بود انجا را شوشتر نامیدند به زبان تازی شوشتر را «تستر» گویند. باروی شوشتر باروی اول شهری است که بعد ازطوفان نوح بناشده‌است و بعضی تستر را نام شخصی دانسته‌اند که شوشتر را فتح نمود.البته این موضوع صحت چندانی ندارد.انچه را که از«تذکره شوشتر» نقل کردیم چه صحیح بدانیم و چه غلط، خود دلیلی است برقدمت شهر شوشتر.

[ویرایش] شوشتر پس از اسلام

گذشته از اینکه شوشتر پیش از اسلام یکی از شهرهای مهم و حتی در اکثر موارد به‌عنوان مرکز ایالت خوزستان و حتی پایتخت ایران بوده‌است، پس از ورود اسلام به ایران و فتح این شهر توسط مسلمین نیز اهمیت خود را حفظ کرد و در ردیف مهم‌ترین شهرهای ایران قرار گرفت و از آن پس بیش از سیزده قرن مرکزیت خود را حفظ نمود تا اینکه در ابتدای حکومت پهلوی مرکزیت خوزستان از شوشتر به اهواز انتقال یافت. ذکر این نکته نیز لازم است که اگرچه مراکز ایالات همواره از اهمیت خاصی برخوردارند و به لحاظ این جایگاه توجه بیشتری جهت آبادانی آنها صورت می‌پذیرد اما در این خصوص مرکزیت شوشتر همواره از این مزیت بی بهره بوده و نتیجه معکوس داشته‌است و به این خاطر است که مرکز استان خوزستان، یکی از استراتژیک ترین استان‌های کشور بوده و بنادر متعددی نیز داشته از جمله خود شوشتر که شهر بندری بوده و تا یکصد سال پیش در رود کارون تا شوشتر کشتیرانی رواج داشته‌است. همچنین محل ارتباط بین ایران و اعراب بوده که این خصوصیت‌ها باعث می‌شده تا همیشه شوشتر در کشمکش بین حکومت‌ها، گروه‌ها و قبائل مختلف باشد و هر چند ساله یکبار به این شهر هجوم آورند.

[ویرایش] شوشتر از دیدگاه تاریخ‌نویسان

حمدالله مستوفی دربارهٔ شهر شوشتر چنین گفته‌است: «اول ان را هوشنگ پیشدادی ساخت وخراب شد. اردشیر بابکان تجدید عمارات کردوشکلش برمثال اسب ساخت.»درزمان شاپور ساسانی|شاپور]] اسیران رومی روی رود کارون سدی بستند و جوی «دشتاباد» که مدارولایت تستربران است به سبب ان بندجاری شد.دوران شهرپانصدگام است وچهاردروازه داردوهوایش به غایت گرم است. زمینش برای کشاورزی بسیارمناسب است وغله وپنبه ونیشکردرانجابه خوبی به عمل می‌ایدومردم انجانیکواعتقادوسلیم طبع وبه خود مشغول ودرایشان هیچ فتنه وفضولی نبود.دیبای شوشترمعروف بودوان رابه همهٔ نواحی دنیامی بردند.حتی پرده کعبه وبیت الحرام ازدیبای شوشترتهیه می‌شدوگویاپردههای قصرخلفای عباسی نیزازشوشتربرده می‌شد.«مقدسی» می‌گوید «بافندگان ماهرپنبه ودیبادران بسیارند.ازهمه شهرهابرتراست.اضدادرادرخودجمع ونزدجهانیان شهرت دارد.باغهایش پرازاترج وانارخوب وانگوروگلابی عالی وخرمامی باشد. بهشت خوزستان است.دیبای ان به مصروشام می‌برند.مردمش باخوشی می‌گذرانند.ازمیوه ودیگرخیراتش که مپرس.مراخوش امدوان راپسندید م.درتابستان ابی سردداردکه درکاریزدرزیرزمین روان است.پلی درازدرسمت جندیشاپورباقایقهاساخته اندوجزان راه ندارد.برسرپل گردشگاهی هست وگازران در آنجایند» در«تقویم البلدان» به نقل از«اللباب»و«العزیزی»امده است"تسترشهری است ازکورهٔ اهوازازخوزستان. تستردروسط بلاداست ودرهمهٔ بلاداهواز حدود و ثغوری جز در تستر نیست.چنانکه قبایل را در هر یک جای معینی است.هیچ شهری قدیمی تر از تستر نیست.

 

 


سلطنت یزدگرد سوم مقارن با آغاز خلافت ابوبکر، نخستین خلیفة اسلام بود. در زمان او اعراب که قومی بادیه نشین بودند، در زیر رایت اسلام متحد شدند و به فرمان ابوبکر نخستین خلیفة راشدین به ایران هجوم آورده و ایرانیان را به دین اسلام فرا خواندند. چون دولت ایران از پذیرفتن دین اسلام سر باز زد، اعراب مسلمان به طرف ایران سرازیر شدند و جنگهای ایران و عرب از سال ۶۳۳تا۶۴۳ میلادی بطول انجامید که مهم‌ترین آنها: جنگ قادسیه، جلولاء و نهاوند است.

جنگ قادسیه در رمضان ۱۴هجری مطابق با ۶۳۶ میلادی در محلی به نام قادسیه در پانزده فرسنگی شهر کوفه روی داد. سردار ایران رستم فرخزاد بود که ایران سپهبد یعنی فرمانده کل قوای ایران لقب داشت. سردار لشکر عرب سعدبن ابی وقاض از اصحاب رسول الله بود.

جنگ مدت چهار روز به طول انجامید. رستم فرخزاد بر اثر حادثه‌ای مجروح شد و به دست عربی به نام هلال بن علقمه به قتل رسید و درفش معروف کاویان که نشانة فتح و پیروزی ایران در جنگها بود به دست عربها افتاد. اعراب بر اثر این فتح سراسر خاک عراق فعلی رابه تصرف در آورند و در سال ۱۵ هجری تیسفون پایتخت امپراتوری ساسانی را بدون هیچ مقاومتی تسخیر کردند وبه غارت آن شهر تاریخی پرداختند.

یزد گرد پس از فرار از پایتخت به حلوان در محل قزل رباط کنونی که محل استواری در کوههای زاگرس بود، عقب نشست وقریب صد هزار لشکر فراهم آورد. مدت هشتاد روز سپاه ایران به سرداری مهران در برابر اعراب ایستادگی کرد. سرانجام مهران نیز کشته شد و لشکر عرب در این جنگ هم پیروز گردید. این نبرد که به جنگ جلولاء معروف شد، در سال ۱۶ مقارن با ۶۳۸ میلادی روی داد و پس از این شکست بود که یزدگرد به ری گریخت.

جنگ نهاوند، آخرین جنگ مهمی بود که در سال ۲۱ هجری مقارن با ۶۴۲ میلادی در حوالی شهر نهاوند با اعراب روی داد. در این جنگ نیز ایرانیان شکست خوردند و نتیجه آن برای اعراب بقدری درخشان بود که این جنگ را فتح الفتوح نامیدند

در زمان ایلامیها در حدود شهر کنونی اهواز شهری بنام اوکسین قرار داشته است اوکسین احتمالا تلفظ یونانی اوز یا هوز است مراد از آن همان خوزستان است . در زمان هخامنشیان هووج یا خوجستان یا همان هوجستان خوانده می شود و داریوش کبیر در کتیبه بیستون خوزستان را به همین نام هووج نام برده است . خوز به معنی نیشکر و خوزستان به زبان ایلام شکرستان در زمان اردوان چهارم از سلسله اشکانی اهواز مدتی پایتخت بوده است .
 در جنگ اردشیر بابکان و اردوان پنجم که در رامهرمز صورت گرفت و اردشیر بر اردوان غلبه کرد اهواز صدمات بسیاری دید . اردشیر بابکان موسس سلسله ساسانیان در محل قدیمی شهر اهواز دوشهر بنا نهاد که در یکی از آنها بازاریان سکونت داشتند و در دیگری بزرگان و اشراف . در زمان ساسانیان بوی در زمان اردشیر بابکان و پسرش شاپور اول بر روی کارون در حدود اهواز سدهای زیادی ساخته شد از جمله سد اهواز یا بند اهواز که به سد خدا آفرین هم معروف بود و توسط اردشیر بابکان ساخته شد .
 کانالهای آبیاری و نهرهای مختلف که از سد مذکور منشعب شده بود باعث آبیاری مزارع و نخلستانها و در نهایت سر سبزی و خرمی اهواز شده بود مثل نهر شاهجرد که در بالای سد اهواز از کارونجدا می شد و از داخل بخش قدیمی شهر عبور می کرد و آن را به دو بخش تقسیم می کرد : بخشی که بین نهر شاهجرد و رود مسرقان( گرگر ) بود که اصل شهر اهواز و در واقع هسته اولیه و بافت قدیمی شهر و در حدود کوهپایه واقع شده بود .
حدود محله کارون کنونی اهواز و منبع آب و بازار و مسجد جامع شهر آنجا بود لذا آن را مدینه یا شهر می گفتند و در قسمت شرق نهر شاهجرد بود و قسمت دیگر به نام الجزیره یا جزیره که بین شاهجرد و کارون اصلی واقع شده بود نامیده می شد و در واقع بخش غربی اهواز قدیم بود ( حدود بخش مرکزی و کنونی شهر مثل باغ شیخ و نادری و 30 متری و باغ معین و خیابان24 متری ) آثار نهر شاهجرد هم اکنون در محله اهواز قدیم کنونی بین خزعلیه (خرم کوشک) و اهواز وجود دارد .
 در وقایع اسلامی اهواز بدست ابوموسی اشعری والی بصره به فرمان عمربن الخطاب در سال 17 هجری قمری فتح شد .
 در اثر این حمله بخش اشرافی نشین شهر که به هرمز اردشیر موسوم بود به کلی ویران شد ولی بخش بازاری آن باقی ماند و این بخش همان اوز یا هوز است که در قرن اول هجری به نام اولیه اهواز خوانده می شد . در زمان آل بویه اهواز به تصرف آنان درآمد و تحت حکومت آل بویه قرار گرفت . در قرن 4 هجری عضدالدوله دیلمی (فنا خسرو) اقدام به مرمت و آبادانی اهواز کرد و شبکه های آبیاری را مرمت کرد و پل معروف هنوان اهواز را از نو ساخت .
 اهواز در این دوره به حدی آباد و حاصلخیز شد که مقدسی آن را انباره بصره گفته است محله شرقی اهواز در این دوره بنا و با پلی جزیره ای که در میان کارون به نام رجیل قرار داشت به محله ناصری بعدی وصل شد . یاقوت حموی و حمزه اصفهانی و مقدسی گویند : اهواز قدیم به وسیله نهر شاهجرد به دو محله بزرگ تقسیم شده بود محله غربی که بین رودخانه و نهر شاهجرد واقع و جزیره خوانده می شد و محله شرقی که در پای کوه و بازار و مسجد جامع در آن بنا شده بودند و به اصطلاح شهر یا مدینه خوانده می شد .
 شهر شاهجرد در بالای سد اهواز از کارون جدا و روی بطرف شکاره کنونی می رفت . لفظ اوباره که اکنون محلی است در اهواز در جنوب خیابان 30 متری به معنی آب باره و محب عبور آب است که یادآور همان نهرهای شاهجرد و غیره است.

گنجینه.طلا.دفینه.طلسم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: دو شنبه 26 مهر 1395برچسب:گنجینه,طلا,دفینه,طلسم,
ارسال توسط کورش

 

¤ شيراز، نامي خيال انگيز
در افسانه ها آمده است كه شيراز فرزند تهمورس (از پادشاهان سلسله پيشداديان) شهر شيراز را تأسيس كرد و نام خود را بدان بخشيد. به روايتي ديگر، نام اين ديار، "شهرراز" بوده كه به اختصار شهر از و شيراز خوانده شده است.
در حالي كه بر اساس تحقيقات "تدسكو" شيراز به معناي مركز انگور خوب است، "ابن حوقل"، جغرافي دان مسلمان قرن چهارم هجري، علت نامگذاري شيراز شباهت اين سرزمين به اندرون شير مي داند، چرا كه به قول او عموما" خواربار نواحي ديگر بدانجا حمل مي شد و از آنجا چيزي به جايي نمي بردند. و بالاخره بنا به نوشته كتاب "صورالاقاليم"، از جهت وجود دام هاي بسيار در دشت شيراز، آنجا را "شيرساز" ناميده اند.باري، بيش از هر چيز نام زيبا و سحرانگيز شيراز كه واژه اي فارسي است، بهترين گواه بر اين باور است كه برخلاف پندار پاره اي از جغرافي دانان مسلمان، تأسيس اين شهر به قرن ها قبل از ورود اسلام به ايران باز مي گردد، شيراز، هم اكنون نيز در محل تقاطع مهمترين راه هاي ارتباطي شمال به جنوب و شرق به غرب كشور است و اين موقعيت در ادوار قبل از اسلام شاخص تر بوده، چرا كه در عهد هخامنشيان، شيراز بر سر راه شوش (پايتخت هخامنشي) به تخت جمشيد و پاسارگاد بوده و در عهد ساسانيان راه ارتباطي شهرهاي بسيار مهمي چون بيشابور و گور با استخر، از جلگه شيراز مي گذشت. در نتيجه مسلم است كه چنين محل حاصلخيز و خوش آب و هوايي كه در تقاطع مسيرهاي مهمي كه برشمرده شد، قرار داشته، هرگز خالي از آبادي و سكنه نبوده است. وجود آثار قديمي مانند قصر ابونصر در حوالي شيراز كه قدمت آن به دوره اشكانيان مي رسد و نقوش برجسته برم دلك، (در چندكيلومتري شرق قصر ابونصر) كه از آثار دوره ساساني است و قلعه بزرگ بندر (فهندر، پهندر، قهندز، كهندژ) در سمت شرق تنگ سعدي و چند نقش برجسته در دهكده گويم در چهار فرسنگي شمال غرب شيراز و همچنين پيدا شدن سكه هايي در ضمن حفاري هاي قصر ابونصر، كه بر آنها با خط پهلوي نام شيراز نقش بسته است، جملگي بر وجود شهر يا بلوكي به نام شيراز، در همين محل در دوران قبل از اسلام دلالت دارد.
علاوه بر آنچه گفته شد، كاوش هاي باستان شناسي در تخت جمشيد، به سرپرستي كامرون در سال 1314 ه.ش، به پيدايش خشت نبشته هايي انجاميد كه بر روي چند فقره از آنها نام شيراز مشخص بود. بدين ترتيب مي توان احتمال داد، اين وادي كه در عهد رونق تخت جمشيد، آبادي كوچكي بيش نبوده است، بعد از انهدام پايتخت هخامنشيان، سمندروار از دل خاكستر آن ديار برپا خاسته است.
آخرين كلام اين كه در اشعاري از شاهنامه فردوسي، استاد حماسه سراي طوسي، به مناسبت هايي از شيراز ياد شده، مثلاً راجع به شيراز در عهد كيانيان آمده است:

دوهفته در اين نيز بخشيد مرد

سوم هفته آهنگ شيراز كرد

هيونان فرستاد چندي ز ري

سوي پارس، نزديك كاوس كي

و در مورد شيراز، در روزگار اشكانيان، چنين مطالبي ذكر شده است:

چو بنشست بهرام زاشكانيان

ببخشيد گنجي به ارزانيان

... ورا بود شيراز تا اصفهان

كه داننده اي خواندش مرزمهان

و بالاخره اينكه در عهد پيروز و قباد ساساني، سپهبد ايران، "سوفراي" از اهالي شهر شيراز بود

... بدان كار شايسته شه "سوفراي"

يكي پايه ور بود و پاكيزه راي

جهان ديده از شهر شيراز بود

سپهبد دل و گردن افراز بود

استخري در كتاب مسالك و ممالك كه در نيمه اول قرن چهارم هجري تأليف شده است، راجع به آثار و بقاياي فرهنگي قبل از اسلام، در شيراز مي گويد:
شيراز قلعه اي به نام شاه موبد دارد. وي همچنين از دو آتشكده به نام هاي كارستان و هرمز در آن سرزمين ياد مي كند.
باري در مجموع گفتار استخري كه شيراز سيزده ناحيه (طسوج) دارد كه در هر كدام از آنها قراء و كشتزارهايي موجود است كه متصل به هم قرار گرفته اند. و نيز نظر ابن بلخي كه در روزگار ملوك فرس، شيراز ناحيتي بود و حصاري چند بر زمين، مي تواند روشنگر قدمت شيراز، به عنوان يك سرزمين مسكون آباد (و نه يك شهر بزرگ) باشد... .
 
گنج.طلا.گنجینه.قلعه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: دو شنبه 26 مهر 1395برچسب:گنج,طلا,گنجینه,قلعه,
ارسال توسط کورش

باز یا شاهین پرنده ای شکاری بوده و چشمان تیزبینی دارد. شکار خود را در میان چنگالهایش نگه می دارد. به احتمال زیاد ، این علامت به دفینه راهزنان یا به غنایم و… جنگی اشاره دارد. به طور کلی ، دفینه آن در مکان بسته و پلمپ شده ای قرار دارد. جهت نگاه شاهین حائز اهمیت است. همانطوریکه شاهین یا باز ، شکار خود را می خورند ،ما نیز بایستی بدانگونه در جستجوی دفینه باشیم. منظورم این است که زیر یا قسمت تحتانی پاهایش را بررسی کنید. اگر به نتیجه ای نرسیدیم ، در جهت نگاه عقاب به جستجو می پردازیم. این علامت مطلقا نشانه دفینه است. در عین حال نباید تله ها را نادیده بگیریم

 اگر بر روی سر عقاب ، علامت صلیب (خاج) باشد ، به دفینه بیزانس (روم) اشاره داشته و شاید آرامگاه یک شاه باشد
 اگر بالهای عقاب باز باشد ، آرامگاهی است که به یادبود شخص مرده ساخته شده و دارای هدایای گرانبهایی است. اگر مقبره متعلق به شخص صاحب قدرتی باشد ، وسایل شخصی وی نیز در دسترس خواهد بود. اما با ذکر این مطالب ممکن است قبر، خالی نیز باشد
اگر بالهایش بسته بوده وبه صورت نشسته باشد ، دفینه آن داخل یک غار بسته و پلمپ شده است
جایی که نماد عقاب باشد ، احتمال دارد دفینه آن داخل سنگ باشد
 سنگ زیرپاهای عقاب حائز اهمیت است
 با توجه به محیط پیرامون علامت عقاب ، سنگهایی با فرم وشکل متفاوت را مورد بررسی قرار دهید
مسیر وجهت نگاه و دم عقاب را جستجو کنید
 صلیب(خاج) موجود در روی سر عقاب به معنی سوگند یا تایید است
 عقاب کنده کاری شده اصولا معنی و مفهوم دار نمی باشد
احتمال دارد نشانه مار هم به عنوان علامت دوم موجود باشد
نظریه متفاوت: 
در هر دوره ای از تاریخ ، پرندگان شکاری ، نماد قدرت و سرعت بوده اند. بر روی پول (مال،جنس: که امروزه ما دفینه می گوییم) نیز چنین رویکردی حاکم بوده است. علامت حیوانات شکاری مبین جنس زیادی هستند. احتمالا دفینه یک سپهسالار لشکری یا سلطانی فاتح بوده است. اگر بر روی سر پادشاه علامت صلیب باشد ، به احتمال قوی جنس متعلق به دوره روم – بیزانس است. درست در زیر علامت یا نزدکترین جا به قسمت پایین ، امانت (مژده) وجود دارد
اگر بالهای عقاب باز باشد ، دفینه ای است که به یادبود شخص مرده و بعد از مرگ وی گذاشته اند. این محل مقبره نیست ، اما شمشیر  ماسک ، کلاه خود و به همراه آنها پول (سکه) نیز موجود است. پرندگان شکاری حتما دارای سکه مژده (سرباری) هستند. اگرعقاب در حال نگاه کردن به بالا باشد، اکثر اوقات مژده آن در زیر جنس (دفینه ) است. اگر عقاب نشسته با بالهای بسته در مکان بسته ای باشد ، جنس در داخل همان مکان می باشد.اگر در زمینهای باز، عقاب به حصورت حکاکی شده باشد(برجسته نباشد)، حتما در امتداد پشت عقاب در جستجوی یک سنگ باشید. این سنگی که شما در پی آن هستید از هر حیثی متفاوت وجالب توجه است. بار در زیر سنگ بوده و فقط یک نقاشی از پرنده شکاری در یک منطقه صخره ای وجود دارد. اگر چیز خاصی دیده نشود ، امکان دارد روبروی آن یک سنگ ثابت قرار داشته و باید پایین آنرا حفر کنید. با این حال ، معمولا در اینگونه جاها ، سنگ علامت دار خواهد بود. علامت را باید بررسی و اندازه گیری کنید. همچنین بخشی از سنگ به کار رفته در سر و منقار پرنده ، جالب است. این یک علامت بوده وبار آن در جهت پشت عقاب در یک منطقه صخره ای وجود دارد
یک نظر متفاوت دیگر : 
علامت عقاب در روی دلار آمریکا نقش بسته است.از آنجایی که 33 پر در بال عقاب (دلار آمریکا) دیده میشود ، مبین بالاترین طبقه فراماسونری است.اگر از منظر اقتصادی به مفهوم علامت عقاب(دلار آمریکا) بنگریم ، به مفهوم امپریالیسم و تسلط بر جهان بیان میشود. طلا.گنج.طلسم.شاهین

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: دو شنبه 26 مهر 1395برچسب:طلا,گنج,طلسم,شاهین,
ارسال توسط کورش

همانطور که مشاهده میکنید ما در ایران بیشتر از تعداد خانه های مسکن مهر. امامزاده داریم البته همه این امزاده ها امامزاده واقعی نیستن یک سریع از آنها که قدمت بالاتری دارن و به صورت برج مانند رو دارند آتشکده بودند که با حمله عراب به ایران و با وارد شدن دین اسلام به ایران تغییر کاربری دادند و آنجارو تبدیل به امازاده کردند و یک سریع دیگر واقعا امامزاده واقعی هستند فعلا بحث ما در باره امامزاده هست . چون مردم ایران به سختی دین اسلام رو پذیرفتن بنابراین بعد از اینکه اسلام وارد ایران شد هنوز هم جنگ های داخلی با ایرانیان داشتند مخصوصا در شمال ایران. مازنداران  وبرای همینه که تو مازندران بیشتر امامزاده داره و در آن زمان بیشتر یاران پیامبر رو اقوامش تشکیل میداد چون در آن زمان عراب ۹۰ درصد ازدواج هایشان ازدواج فامیلی بود رو این حساب بود که وقتی به ایران میامدند و بین آنها و ایرانیانی که هنوز اسلام را نپذیرفته بودن جنگ در میگرفت و چون ایرانیان از اندامی تنومند و قوی برخوردار بودند به راحتی آنها را  شکست میدادند و میکشتند و یاران پیامبر هم قادر نبودن جنازه هارو با خود حمل کنن همانجا آنهارو دفن میکردن و با گذشت زمان که مردم کاملا به اسلام روی آوردند کم کم قبر آنها رو به عنوان شخصی که از جانب پیامبر و فرستاده خدا بود را تبدیل به امامزاده میکردند . خوب تا اینجا درباره ساخت امزاده ها بود حالا میریم سر اصل مطلب میدونید که مردم ایران وقتی که به دینی روی میارند حاضرند به خاطر اعتقاداتشان جونشون هم فدا کنند در کل منظورم اعتقادات مردم رو میگم رو این حساب شخصی نذرو نیاز میکرد مثلا مریضش درمان شه  … میامد تعدادی سکه و هدایا نظر میکرد و آن را در امازاده مخفی میکرد مخصوصا در سقف امازاده این یک نمونه است حالا خود شخصی که دفن بود هم با لباس و تجهیزات جنگی دفن میشد.

ولی بار اصلی که خرج امازاده بود در زیر کفش کن در متراژ ۷۰ سانتی قرار میگرفت و بعضی از مردم هم نذر خودشونو به خادم امامزاده میدادن و خادم هم آنهارو جمع میکرد یک سریع رو خرج امام زاده میکرد اضافیشو در پشت امازاده به صورت تل در زیز زمین دفن میکرد که اکثر امازاده ها رو برید ببینید داخلحیاط امامزاده به صورت تل وجود دارد و یا حتی خود امازاده رو دستکاری کردن و روی خود تل بناش کردند. گنجینه.طلا.طلسم.امامزاده

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: دو شنبه 26 مهر 1395برچسب:گنجینه,طلا,طلسم,امامزاده,
ارسال توسط کورش

گاز طلای بارهای سنگین با قدمت بالای  هزار سال بیشتر به رنگ آبی روشن است.

-کسانی که سرمایه حداقل 5  میلیون تومان ندارند دنبال  کارها گنجیابی و حفاری نروند چونکه پول,پول میاره -جیب خالی فقر ورنج.

-هرجایی تو زمین جنس طلای سبک نوشته دار داشت بدونید اون نشانه سربار جنسه

-بعضی قبرها جنسشون زیر قبر میفته

-داخل قبرستان بچه ها بعضی قبر ها دو طبقه و دارای جنس خوب هستند

- نماد کاسه و ستاره نشانه قبرستان یهودی با 12 عدد قبر پربار است

-در صورت باز کردن اتاقکهای ساروجی داخل آنها نشوید چون امکان پودر شدن بدنتان خیلی زیاد است به علت وجود اورانیوم و سیانید. قبل از ورود یک گوسفند یا بز یا سگ را داخل اتاقک بفرستید برای خنثی کردن تله آن

-هرجایی نماد و نشانه داشت اونجا دنبال جنس بگردید نه توی زمین کشاورزی

-دفینه ها شامل مومیایی و بارهای سنگین در عمق بالای 12 متر تا 28 متری داخل اتاقک ساروجی هستند.وبهترین وسیله برای بدست آوردن آنها کار با بیل مکانیکی و پیکور است.

-هنگام کار کردن در یک منطقه در عمق بالای هدف هیچگاه از آب استفاده نکنید چون همیشه نیم متر بالاتر از اتاق ساروجی لایه ای از موادی پودری به رنگ سیمان وجود دارد که در صورت رسیدن آب به آن لایه ای ساروجی دیگر  برای جلوگیری از نفوذ آب به اتاقک تشکیل میدهد

-هنگام کار کردن و رسیدن به آثار و علائم نزدیک جنس برای محفوظ بودن در برابر گاز های سمی میتوان از خمیری که با استفاده از پودر ذغال چوب و سرکه بدست می اید را درون چند لایه پارچه بگذارید و پارچه رو جلوی بینی و دهانتان ببندید

-در مواقع حفاری قبر و بارهای سنگین حتما  آب و سرکه و شیر و آمپول دیمرکاپرول همراه داشته باشید

گنجینه.طلا.مقبره.گاز.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: دو شنبه 26 مهر 1395برچسب:گنجینه,طلا,مقبره,گاز,,
ارسال توسط کورش

 

سنگ آسیاب

زیر سنگ را بررسی کنید تا 2 متری زیرش را نگاه کنید. البته بهتر است سوراخ وسط سنگ آسیاب را اندازه گیری کنید هر سانتیمتر را می توانید یک متر حساب کنید. سنگ آسیاب نماد گنج است اگر زیر خاک باشد آخرین علامت است. اگر سنگ آسیاب در سطح زمین باشد نماد گنج نیست.

سنگ .طلسم .گنجینه.طلا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: شنبه 24 مهر 1395برچسب:سنگ ,طلسم ,گنجینه,طلا,
ارسال توسط کورش

دزدان دریایی گنجی میربایند و برای مخفی کردن آن به جزیره ی دور دستی میروند. در جزیره هیچ چیز یافت نمیشود مگر سه درخت بزرگ کهنسال که به شکل یک مثلث و در فواصل مختلفی از یکدیگر قرار گرفته اند. چون هیچگونه نشانه ی دیگری جز این سه درخت در جزیره نیست، طبیعی است که دزدان فکر میکنند که گنج را باید جایی در حدود همین درخت ها چال کنند طوریکه باز یافتن آن برای خودشان آسان ولی برای دیگران مشکل باشد.

رئیس دزدان پس از مدتی تفکر، نقشه ای به نظرش میرسد: او به زیر درخت A میرود و فاصله ی آنرا تا درختB با قدم میشمارد و وقتیکه به درخت B میرسد، نود درجه به راست میپیچد و همان اندازه راه میرود تا به نقطه یE میرسد. در اینجا نیزه ای در زمین فرو میکند.

باز به زیر درخت A  بر میگردد و این بار فاصله ی آنرا تا درخت C با قدم میشمارد و وقتیکه به درخت C  میرسد نود درجه به چپ میپیچد و همان اندازه راه میرود تا به نقطه یF  میرسد.
در اینجا نیز نیزه ای در زمین فرو میکند. بعد ریسمانی میکشد و دو سر آنرا به نیزه ها محکم میبندد و با قدم، نقطه ی وسط ریسمان را معین میکند. به دستور او این نقطه ای است که گنج باید در آن دفن شود. پس از دفن گنج و استتار محل آن، دزدان وسائل خود را جمع کرده، سوار کشتی شده و جزیره را ترک میکنند.

مدتی بعد وقتیکه آبها از آسیاب افتاد، دزدان به جزیره برمیگردند تا گنج را از زیر زمین بیرون آورند. اما وقتیکه به محل دفن گنج میرسند با کمال حسرت میبینند که در غیاب آنها سیل سختی آمده و درخت A را که در واقع مبدا اندازه گیری شان بوده است کاملا” از ریشه در آورده و به دریا انداخته است و جای آن را طوری با ماسه های ساحلی پر کرده که هیچگونه اثری از محل آن باقی نمانده است ولی درختهای B و C همچنان بر جای خود هستند.

از دیدن این منظره پاک نا امید میشوند و  مایوسانه و بی هدف چندین نقطه از زمین را میکنند ولی به نتیجه ای نمیرسند. چندین روز به سختی میکوشند تا محل گنج را پیدا کنند ولی هر چه بیشتر جستجو میکنند کمتر می یابند. اندک اندک داشتند قطع امید میکردند و به فکر باز گشت افتاده بودند که یکی از دزدان که جوان تازه کاری بود و میگفت در روزگاری که مدرسه میرفته ریاضیاتش خیلی خوب بوده است به خدمت رئیس دزدان میرسد و به  او میگوید که اگر قلم و کاغذی به من بدهید و مدتی وقت، من با محاسبه جای گنج را پیدا میکنم.

فورا” قلم و کاغذی در اختیار دزد جوان قرار میگیرد و او در سایه ی یکی از درختها می نشیند و پس از نیم ساعت بلند میشود و مقداری این ور و آن ور میرود و با
قدمهایش فاصله ها را اندازه گیری میکند و در نقطه ای متوقف میشود و نیزه اش را در زمین فرو میکند و میگوید:”گنج اینجاست!” دزدان به سرعت زمین را گود میکنند و با کمال تعجب و ناباوری و با شادی فراوان به گنج میرسند.گنجینه.طلا.طلسم.قلعه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: شنبه 24 مهر 1395برچسب:گنجینه,طلا,طلسم,قلعه,
ارسال توسط کورش

گنجینه.طلا.طلسم.علامت

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: شنبه 24 مهر 1395برچسب:گنجینه,طلا,طلسم,علامت,
ارسال توسط کورش

اگر سه درخت هم جنس و هم سن به شکل خطی یا با توپولوژی لاین در یک امتداد باشند و کنار آنها یک یال کوچک باشد دفینه دقیقا در 5 الی 6 متر از درخت وسط به سمت یال قرار دارد. گنجینه.قلعه.طلا.طلسم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: شنبه 24 مهر 1395برچسب:گنجینه,قلعه,طلا,طلسم,
ارسال توسط کورش

علامت مربع در گنج یابی

نقوش مربع: مربعی یکی از اشکال هندسی است که بیش از هر شکل دیگر به عنوان جهانی ترین صورت در زبان نمادها به کارگرفته شده است. بر طبق نظر فیثاغورث مربع نمایندة وحدت گونه ها و نشان دهندة برابر یک چیز با خودش به نحوی نامتناهی است و نتیجتاً می تواند نمادی از عدالت قانون تلقی شود که همه را به یک چشم می نگرد. از نظر افلاطون مربع نمایندة هماهنگی است که عالیترین فضلیت به شمار می آید؛ شناختی کامل که شخص می تواند از طریق آن به حقیقت مطلق دست یابد. این شکل پر از رمز و راز است و ثبات گراست. همراه با مستطیل که خود زایندة آن است معماران، و هنرمندان زیادی از سراسر جهان را در طول تاریخ الهام بخشیده و آنان را به ابداع سطوح و ساختمان های سه بعدی واداشته است. مربع همراه با دایره، مثلث متساوی الاضلاع و صلیب نشأت گرفته از خود مربع یکی از بنیادی ترین شکل های نمادین به شمار می رود. مربع شکلی ایستا و ثبات گراست که اضلاع و زوایای برابرش احساسی از سکون، استحکام، حصار، منزل، کمال و استقرار بر می انگیزند. با این همه هنگامی ک یکی از اضلاع یا زوایای این شکل خمش پیدا می کند، به نحوی شگفت انگیز شکلی دیگر حاصل خواهد کرد. واقعیت تنها به کمک مربع قابل بیان است.

گنج.طلا.طلسم.دفینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: شنبه 24 مهر 1395برچسب:گنج,طلا,طلسم,دفینه,
ارسال توسط کورش

علامت سنبل

نشانگر یک قبرستان قدیمی در منطقه است. در این قبرستان یک قبر باید متفاوت از بقیه باشد . در این قبر ممکن است علائمی باشد که یاد آور سنبل و گل است اگر پیدا کردید هدف درست است و یک علامت مشخص شده گنجینه است. اگر در علامت گل و سنبل  یکی از گلبرگها کم باشد برگی که کم است تحقیقات خود را در آن جهت ادامه بدهید . ابتدا زیر صخره ایی که در آن یک گلبرگ کم کشیده شده است را بررسی کنید و سپس به سمتی که آن نشان می دهد ، حرکت کنید.

گنج یابی.طلسم. دفینه.قلعه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: شنبه 24 مهر 1395برچسب:گنج یابی,طلسم, دفینه,قلعه,
ارسال توسط کورش

سنگ محراب چیست؟

سنگ محراب ، منطقه عبادت است ، در دوران باستان بخاطر اعتقادات اساطیری ، انسانها در روزهای مشخصی از سال بخاطر شانس و خوشبختی به خدایان خود دعا می کردند ، محل عبادتی  برای تقدیم قربان به خدایان بوده است

به دفینه و قبرهای دوران باستان هیچ گونه ارتباطی ندارد

باید از تخریب آن به شدت اجتناب کنید.

گنجینه.طلا.دفینه طلسم

   

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: یک شنبه 18 مهر 1395برچسب:گنجینه,طلا,دفینه طلسم,
ارسال توسط کورش

نشانه های دفینه چگونه رمز گشایی می شوند.
یکی از موضوعاتی که جستجوگران گنج با آن مشکل دارند ، به همین دلیل اگر چه کمک ناچیزی می باشد ولی میخواهم در مورد اینکه نشانه‌ها چگونه رمز گشایی میشوند به خوانندگان عزیز توضیخاتی در پایین بدهم.
 
۱. باید به این دقت کرد که، نشانه با آفت هایی طبیعی مثل آفتاب، باران، سیل و ... تاثیر نپذیرفته
و در تخته سنگی باشد که با قدرت چند نفر، از جایش تکان داده نشود.
تخته سنگ اصلی و ثابت که روی زمین می باشد، مورد قبولترین می باشد.
۲.این سوال را از خود پرسیده و اگر من جای او بودم، دفینه را کجا پنهان می کردم منطقه مناسب را پیدا کنید.
۳. منطقه را با چشم، به صورت فراخ زیر نظر بگیرید.
۴. اگر نشانه ایی پیدا کردید، از تجربیات چند نفر استفاده کنید.
۵. دقت کنید، رمزگشایی دفینه، تنها با یک نشانه نمی باشد. به همین دلیل، منطقه را به خوبی
بررسی کنید، دومین و سومین نشانه را که پیدا کردید، سعی کنید بینشان رابطه ای منطقی بیابید.
۶. بعضی نشان ها در جهت دهی ممکن است گمراه کننده باشند. در هنگام تفسیر، این وضیعیت
را فراموش نکنید.
۷. این را فراموش نکنید که انسانی که دفینه را حفر کرده، باهوشتر از فرد دفینه یاب می باشد.
۸. قبل از هرچیزی سعی کنید این را بفهمید که نشانه مربوط به کدام تمدن می باشد.
۹. منطقه تفتیشتان را حدالامکان کوچکتر کنید.
۱۰. فراموش نکنید که فرد دفن کننده ی دفینه، دفینه اش را درون و یا زیر نشانه ای که گذاشته
نخواهد گذاشت
جوامع دوران باستان، برای محافظت از وسایل ارزشمندشان در مقابل جنگ هایی که به طور پی در پی انجام می شده، حمله های ناگهانی، دزدیهای گروههای جانی و راهزن، به پنهان کردن نیاز
پیدا کرده اند. حتی امروزه نیز عده ای از روی عادت، آن را انجام می دهند. کارهای دفینه ای
معمولا توسط اوستاهای سنگ کاری و انسانهایی که در شکل دهی به اجسام سخت اوستا بوده
اند مجسمه سازی انجام میشده دفینه.گنجینه.رمز .نشانه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: یک شنبه 18 مهر 1395برچسب:دفینه,گنجینه,رمز ,نشانه,
ارسال توسط کورش

اقسام اشاره در آثار و نمادها


همانطور که می دونید همه آثار دارای اشاراتی برای رسیدن به دفینه هستند که درک صحیح نوع اشاره بسیار بسیار مهم بوده و نیازمند تجربه و آگاهی بالایی ست , به این صورت که اشتباه در تشخیص نوع اشاره ای که نماد به ما می کند سبب گمراهی محض و دور شدن از رسیند به دفینه میشود, در شناخت زبان اشاره آثار کاربردی ترین وسیله منطق انسان است .


آثار و نمادها عموما در 4 دسته تقسیم بندی می شوند از نظر شاره برای رسیدن به هدف که عبارتند از :


1-اشاره های توجیهی :
اشاره های توجیهی اشاره هایی هستند که خود علت معلولی دیگر میباشند یعنی برای رسیدن به هدف اصلی این اثار علتی بر دلالت برای رسیدن به معلول به حساب می آیند و معمولا بعنوان اثر اول استفاده شده و طول مسافت اثر تا هدف اصلی را بیان می کنند(هدف می تواند اثر یا نماد دیگری باشد) , این گونه اشاره ها عبارتند از : پای انسان , پای حیوانات , مار , عقرب ,جوغن به همراه شیار , مارمولک وشتر.......


2-اشاره های تکمیلی :
اشاره های تکمیلی اشاره هایی از نوع  معلول هستند یعنی این ددسته از نماد ها وابسته به علت یا نمادهای دیگری می باشند که بدون آنها معنی پیدا نمی کنند به این صورت که بعد از طی جهت اشاره نمادهای توجیهی به این دسته آثار میرسید که عبارتند از : شیار , کانال ,میخ , خرگوش و تمامی حیواناتی که قابلیت شکار شدن دارند , گوش انسان ,صلیب و عقرب و....
دوستان توجه داشته باشند اشاره های تکمیلی تنها اشاره های توجیهی را کامل میکنند و خود به منزله دفینه به حساب نمی آیند .


3-اشاره های تثبیتی :
این دسته از اشاره ها نیار به علت و معلول ندارند و به تنهایی نسانه رسیدن به دفینه هستند و معمولا دفینه بیشتر از 5 متر مربع با آنها فاصله ندارد , این دسته آثار معمولا در نواحی کوهستانی و صخره ای بروی صخره ها دیده می شوند و هدف معمولا دریکی از دو طرف یا روبرو درون صخره دیگر و یا در زیر آن بصورت اتاق پنهان شده است که عبارتند از زن حامله ,مرغ و تخم مرغ هایش , جوغن های مربع و مستطیل , مار بدون چشم , شتر نشسته بصورت حکاکی , پا به همراه انگشتان و.......


 4اشاره های انحرافی :
این دسته از اشاره ها معروف به اشاره های انحرافی هستند که گاه شما را به مسیر اشتباه و گاه شما رو به مکان اشتباه راهنمایی میکنند . هنوز نظریه جدی و منطقی برای تشخیص این دسته از آثار وجود ندارد ولی معمولا در مکان هایی که نماد لاک پشت ,پرستو, موش ,کمان دیده می شود احتمال وجود اشارات انحرافی به بیشترین حد خود می رسد .


دوستان دقت کنند برای رسیدن به دفینه اشارات و نمادها معمولا به 2دسته عمده غیر یهودی(ایرانی ها ,مسیحیان و...) و یهودی در ایران تقسیم می شوند , تشخیص وابسته  بودن اثر به این دو دسته احتمال خطا رو به کم ترین حد می رساند به این صورت که غیر یهودیان در جهت جنوب غرب و شمال غرب دفینه را پنهان می کردند و یهودیان در جهت شمال شرق و جنوب شرق ,بطور مثال دفینه خرگوش که مربوط به اثار یهودیان است اگر شما را به سمت جنوب غرب هدایت می کند جزء دسته اشارات انحرافی ست .
نکته آخر اینکه در رسیدن به دفینه ابتدا باید درست و منطقی اثر و نماد موجود و هدف ازگذاشتن این نماد را به خوبی درک کرد بعد عمل درست را انجام داد. آثار.گنج.نماد.دفینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: یک شنبه 18 مهر 1395برچسب: آثار,گنج,نماد,دفینه,
ارسال توسط کورش

یکی از اسرار تیمور که در مناطق جنگلی شمال مورد استفاده قرار می گرفت استفاده از چشمه و کاشتن یک درخت افرا در بالای سر چشمه به فاصله 10 الی 15 متر بود بنده به شخصه در یکی از روستاهای گیلان 20 عدد چشمه در یک روستا با این مشخصه پیدا کردم البته ناگفته نماند درخت افرا در بین درختان دیگر قرار داشت و به صورت تک نیست  استفاده از طلوع و غروب خورشید در همه اسرار تیمور به وفور دیده می شود بخصوص در این مورد در مورد درخت هم که قبلا خدمت شما گفته بود م که خمره یا دیگ سنگی در سه متری یا سه گز دقیقا آکس درخت قرار داد. گنج یابی.دفینه.طلسم.طلا

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: یک شنبه 18 مهر 1395برچسب:گنج یابی,دفینه,طلسم,طلا,
ارسال توسط کورش

نسخه.گنج.طلا.نقشه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: یک شنبه 18 مهر 1395برچسب:نسخه,گنج,طلا,نقشه,
ارسال توسط کورش

روش تهیه و نگارش نسخه های دفینه
گنج نامه ها اکثرا روی سنگ است و بعد از آن به ترتیب روی پوست آهو و پوست گاو و گنج نامه های مهم که درباری بوده است بعد از سنگ بیشتر روی پوست کرگدن میباشد. ولی اکثر گنج نامه ها روی سنگ یشم حکاکی میشده است.
بیشتر نوشته های روی پوست را داغ میکردند و جوهر های مخصوصی بود که قابل شستشو بود و آب آنها را از بین نمیبرد که اکثر نوشته های روی پوست با این جوهر نوشته میشده است. بعضی اوقات نوشته هائی رو میبینم روی پوست که با خون نوشته شده است.
اکثر نوشته های روی پوست با خون گنج نامه یا نسخه نیست و بیشتر آنها دعا هست و جزو طلسمات محسوب میشود و اکثرا با خون کفتر نوشته میشده است.پس این مورد رو اشتباه نکنیم.
پوستها در زمان خود دباغی میشدند و مواد مخصوصی مانند رزین و روعن به آنها میخورده است که عمر پوست رو بالا میبرده و مقاومت آن را بسیار زیاد میکرده. این پوستها اگر در جای مناسب نگهداری شوند تا پنج هزار سال عمر میکنند.
پوستها را اکثرا در جای خشک یا داخل نی نگهداری میکردند و دو سر آن را می بستند و هر چه به پوست هوای کمتری برخور کند سالم تر میماند و عمر آن طولانی تر میشود.دفینه.نسخه.گنج.قلعه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: یک شنبه 18 مهر 1395برچسب:دفینه,نسخه,گنج,قلعه,
ارسال توسط کورش

سنگ خورشید.گنجینه.گنج یابی علامت

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:سنگ خورشید,گنجینه,گنج یابی علامت,
ارسال توسط کورش

ردیاب قدرتمند و حرفه ایی MFD ( ساخت ترکیه )
ردیاب MFD تنها ردیاب پیشرفته ای است که با سیستم فیلتر تفکیک  می کند
فقط ردیاب MFD قادر است که به خاطر دارا بودن سیستم پیشرفته حذف ذرات در محل کاوش هدفهای اشتباه را بخوبی حذف کرده و فقط هدفهای واقعی را تشخیص بدهد. ردیاب MFD بعد از روشن شدن به مدت نیم ساعت قادر است هم به زیر خاک و روی خاک سیگنالهای مخصوصی را ارسال کند . در نتیجه ارسال سیگنالهای مخصوص سیگانهای دروغین مثل مواد معدنی ، ذرات و تشابه فرکانسی را براحتی حذف خواهد کرد. کار با این ردیاب ساده است و هم اینکه حمل و نقل آن راحت است و  قدرت بسیار زیاد آن را به دستگاهی قدرتمند بین  دستگاه های موجود تبدیل کرده است

از امکانات قابل توجه این دستگاه ردیاب، نقطه زنی تقریبا ۱۰ سانت (بهترین نتیجه در سیستم های آنتنی دنیا) و حذف خطاهای موجود اطراف مانند ذرات موجود در خاک و خطای تشابه فرکانسی می باشد

مشخصات این ردیاب از قرار زیر هست

میزان شعاع زنی:  تا بیش از 500 متر
میزان عمق زنی: تا بیش از 6 متر

این دستگاه به راحتی و بدون خطا قادر است در یک زمین 500 متری فلزاتی مثل طلا و نقره ، حفره (چاه، تونل ها و اتاقک های زیرزمینی) را به راحتی پیدا کند

دارای ال سی دی همراه با نور مناسب جهت نمایش اطلاعات مربوط به مودهای ردیابی و فرکانس و اعداد کنترل وزن و درصد دقیق شارژ باطری و قابلیت انتخاب نور ال سی دی به صورت دو حالت روز و شب
قیمت فروش ۹ میلیون تومن

طلا.گنج.ردیاب.طلسم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:طلا,گنج,ردیاب,طلسم,
ارسال توسط کورش

پر کاربرد ترین واحد های اندازه گیری در ایران باستان

علت اینکه چند نام دارد این است که در ادوار مختلف و با زبان های مختلف به کار رفته است و علت تخمین نیز آنست که این مقیاسها ، بر مبنای طول دست و یا گامهای افراد بوده که در افراد مختلف با اندامهای متفاوت از هم ، متغیر بوده است . ولی به طور کلی تفاوت یک یا دو سانتی دارند نه بیشتر .

یک ذرع و یا یک گز : 104 تا 110 سانتی متر که هر 2 ذراع یا ارج برابر بوده با یک ذرع

یک ارش یا ارج و یا ذراع : 52 الی 55 سانتی متر که هر 2 ذراع برابر بوده با یک گز . قابل توجه آنکه اکثر سازه های سنگی هخامنشیان ، با این مقیاس است .

یک چارک : برابر با یک چهارم گز که 26 سانتی متر می شده ( حدودا ) است ولی کاربرد چارک در تمامی اوزان و طول ها ، به عنوان یک چهارم به کار می رفته است به عنوان مثال یک چارک جریب یا یک چارک من تبریز

یک گره : برابر با 5/5 الی 5/6 سانتی متر

یک بهر : برابر بوده است با نیم گره ، معادل 2/7 الی 2/8 سانتی متر

یک وجب : که نیاز به توضیح نیست این مقیاس به صورت عرفی بوده و مقیاسی رسمی نبوده است

یک بند : یک بند انگشت

یک واحد طول که اخیرا باستان شناسان کشف نموده اند و هنوز نامی برای آن نیافته اند نیز وجود داشته که 3 میلی متر کنونی بوده و می توان گفت که یک دهم بهر ، معادل دو میلیمتر و هشت دهم میلیمتر ، مهمترین و کاربردی ترین مقیاس اندازه گیری در ایران باستان بوده است .

یک فرسخ : معادل 6000 ذرع بوده است

چند مقیاس هم برای اندازه گیری سطوح وجود داشته که آنرا نیز بدین ترتیب شرح خواهیم داد :

یک جریب : ( این واحد سطح از آرامیان به ساسانیان وارد شد و بعد از حمله و غصب ایران توسط اعراب بادیه نشین ، وارد فرهنگ اعراب شد ) هر جریب برابر است با زمینی به طول 60 ذزاع و عرض 60 ذراع ، که می شده 3600 ذراع . از آنجا که هر ذراع 55 سانتی متر بوده حدودا می شده 33 متر در 33 متر .  

با این حساب می توان گفت هر یک جریب برابر است با زمینی به مساحت تقریبی 1000 متر مربع ولی در برخی اسناد تا 1100 متر نیز لحاظ می شده است

یک قصبه : هر یک قصبه ، زمینی به مساحت یکصد متر مربع را شامل می شده است یعنی هر جریب برابر بوده است با 10 قصبه .

مهمترین این واحدها در طول ، گز و ارش بوده و در سطح نیز واحد پر کاربرد آن ، جریب بوده است .

واحدهای دیگری نیز به کار می رفته مانند قفیز و کیل و عشیر و ...... که به محتوای مباحث دفینه یابان مرتبط نیست به همین دلیل از ذکر آن خودداری شده است

نمادهایی که بر مقابر موجود است معمولا با ضریب 100 برابر و یا 10 برابر رمز گشایی می شوند . برای مثال مسیر کاوش تندیس برخی از شتر های یک ذرعی را ، یکصد ذرع رمز گشایی میکنند . یا برخی از جوغن های یک گره ای را ده گره ، رمز گشایی می کنند . بنا بر این بهتر است که این مقیاسها را کاوشگران بدانند . طلسم.طلا.گنجینه.گنج

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:طلسم,طلا,گنجینه,گنج,
ارسال توسط کورش

معماری تپه های باستانی

تپه ها دارای معماری گونا گون هستند که در گذشته از آن برای دفن گنج و یا تدفین پادشاهان و شاهزاده گان و سرداران استفاده می کردند. اطلاع از معماری تپه ها می تواند نقش تععین کننده ایی در حفاری و دستیابی به دفینه تپه ها داشته باشد.شناخت مسیر های گمراه کننده در تپه نیز باید مد نظر قرار گیرد . چرا که در این موارد خیلی از مسیرها گمراه کننده هستند و یک نوع تله فیزیکی محسوب می شوند . از تله های دیگر که در تونل تپه ها مورد استفاده قرار می گیرد مخصوصا در نزدیک ترین جا به درب سنگی سفید خانه یا خزانه تله سقوط در داخل چاه و یا استفاده از شنهای روان می باشد که بسیار مهم هست تا این تله ها را شناسایی و خنثی کنید . بنابراین شناسایی معماری تپه ها که در دوره ها و ادوار مختلف تاریخ متفاوت بوده است بسیار مهم است.

تپه باستانی.گنجینه.طلسم. طلا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:تپه باستانی,گنجینه,طلسم, طلا,
ارسال توسط کورش

دفینه های آبشار

یکی از مکانهایی که در گذشته برای دفینه ها استفاده می شد آبشارها بودند. در اطراف آبشار همیشه در چند نقطه دفینه پنهان میکردند. برای مثال در یکی از آبشارهای سمت استان گلستان یک دفینه در روبروی آبشار زیز یک درخت خشک شده قرار داشت و دو دفینه تیمور در داخل آبشار . یکی در کف سنگ بزرگی که آب از بالا به آنجا پرت می شود و کی دیگر در دامنه آبشار یعنی حدود 6 متر از کف آبشار به سمت بالا دریچه کوچکی دارد که زمانی که وارد آن شوید به یک اتاق وارد میشوید که شش عدد خمره بزرگ در سکوی دو طرف قرار دارد.این سئوال پیش می آید که چگونه این دفینه را در دل آبشار یا کف آن جا ساز میکردند. به این ترتیب که ابتدا آب آبشار را قبل از محل پرتاب آب از مسیر اصلی منحرف میکردند و سپس دفینه ها را پنهان میکردند و دوباره آب را بر روی آن رها میکردند و جالبتر اینکه از سیستم باد نیز در برخی از آبشار ها استفاده میکردند که در فاصله نزدیک ایجاد توفان کند . به این ترتیب که از پشت آبشار دریچه کوچکی ایجاد میکردند که هوا از آنجا به سمت دامنه پرتاب آب جریان پیدا کند و با این روش مثل کولر آبی عمل میکردند و از این روش به عنوان یک نوع تله فیزیکی استفاده می کردند . روشی که گفتم در یکی از آبشار های استان گلستان مورد استفاده قرار گرفته است .

آبشار.گنج. طلا.قلعه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:آبشار,گنج, طلا,قلعه,
ارسال توسط کورش

سنگ عقاب.گنجینه.قلعه.دفینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:سنگ عقاب,گنجینه,قلعه,دفینه,
ارسال توسط کورش

سنگ.طلا.گنج.دفینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:سنگ,طلا,گنج,دفینه,
ارسال توسط کورش

واحد اندازه گیری وزن در قدیم
چارك‌
 واحدی‌ در اندازه‌گیری‌ وزن‌ و طول‌. واژه چارك‌، در پهلوی‌ به‌ صورت‌ atrušvātakč(فره‌وشی‌، ذیل‌ واژه‌) و در بیشتر منابع‌ به‌ صورت‌ چاریك‌ است‌. این‌ واژه‌ در دو مفهوم‌ به‌كار رفته‌ است‌: به‌ معنای‌ یك‌ چهارم‌ هرچیز؛ و به‌عنوان‌ واحد اندازه‌گیری‌ در مقیاس‌ وزن‌، معادل‌ یك‌ چهارم‌ منِ تبریز یا ده‌ سیر و در مقیاس‌ طول‌، معادلِ یك‌ چهارم‌ ذرع‌ یا چهار گره‌ است.
از مشتقات‌ چارك‌، چاركه‌ chârke یا (chârake، چاركی‌ یا چركه‌ است‌ كه‌ برابر است‌ با یك‌ قسمت‌ از چهار قسمت‌ آجر یا خشت‌ كامل‌ است؛ همچنین‌ چاركی‌ واحدی‌ برای‌ بطری معمولاً شیشه‌ای‌ با گنجایش‌ حدود دوچَتْوَر (به‌ روسی‌، واحد اندازه‌گیری‌ حجم‌ معادل‌ 125 میلی‌ لیتر؛ چَتوَل‌) یا پنج‌ سیر بوده‌ است‌ . در تركی‌ این‌ اصطلاح‌ به‌ صورت‌ چیرك‌ eyrekč ، به‌معنای‌ یك‌ چهارم‌ ساعت‌ یا سكه‌، به‌كار می‌رفته‌ است‌ .
در میان‌ واحدهای‌ اندازه‌گیری‌ باستانی‌ به‌ tačarیا čaratuاشاره‌ شده‌ كه‌ یك‌ چهارم‌ پارسنگ‌ است‌ (معادل‌ مسافتی‌ كه‌ فرد معمولاً در یك‌ ساعت‌، پیاده‌ طی‌ می‌كند) است‌ .
در دوران‌ ایلخانان‌  كاهش‌ ارزش‌ دینار و درهم‌ دگرگونیهایی‌ به‌وجود آورد كه‌ به‌ بحران‌ مالی‌ در آن‌ دوره‌ انجامید. واژه چهاریك‌، علاوه‌ بر منابع‌ تاریخی‌، در رسائل‌ اوزان‌ و مقادیر نیز ذكر شده‌ است‌.
 در جدول‌ تبدیل‌ واحد طول‌ قدیم‌ به‌ واحد طول‌ رسمی‌، چارك‌ به‌ عنوان‌ واحد اندازه‌گیری‌ طول‌، برابر 26ر0 متر، آورده‌ شده‌ و در جدول‌ كلی‌ مقیاسات‌ سابق‌ با اضعاف‌ و اجزا، چارك‌ جزئی‌ برابر 14 ذرع‌ در واحد طول‌ ذكر شده‌ است‌ .    
بر اساس‌ آمارگیری‌ مركز آمار ایران‌ از روستاهای‌ نمونه‌، در دهه 1350 ش‌ هنوز واحدهای‌ محلی‌ وزن‌ و سطح‌ به‌كار می‌رفت‌،چنان‌ كه‌ در دهستان‌ میانده‌،از بخش‌ طوالشِ دولابِ شهرستانِ طوالش‌، چاركه‌ واحدی‌ برابر یك‌ كیلوگرم‌ بود .
 در برخی‌ شهرستانها و روستاها هنوز از چارك‌ به‌ عنوان‌ واحد اندازه‌گیری‌ استفاده‌ می‌شود: در استان‌ ایلام‌، واحد چارك‌ برابر دَه‌ سیر یا 750 گرم‌ است‌ ؛ در سیستاو بلوچستان، به‌ عنوان‌ واحد وزن‌، نیم‌ چارك‌ برابر با سه‌ كیاس‌ یعنی‌ 150 گرم‌ و معادل‌ دو سیر تبریز و چارك‌ برابر شش‌ كیاس‌ یعنی‌ سیصد گرم‌ و معادل‌ چهار سیر تبریز و به‌ عنوان‌ واحد طول‌ چارك‌ برابر 14 است‌، یعنی‌ 75ر13 سانتیمتر است؛ در استان‌ بوشهر، چارك‌ برابر یك‌ كیلو و هفت‌ مثقال‌، یعنی‌ 192ر1032 گرم‌ است. ؛ در خوزستان‌، چارك‌ برابر 750 گرم‌ و در شیراز چارك‌ برابر14 من‌ شیراز، یعنی‌ برابر 180 مثقال‌ است‌ . وزن.طلا.مثقال.گنجینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب: وزن,طلا,مثقال,گنجینه,
ارسال توسط کورش


واحدهای اندازه گیری طول در قدیم
سانتی متر یعنی سانتی + متر     سانتی centi جزئی که در اول کلمه در می آید وتقسیم واحدی را بصد می رساند ؛
یک صدم از هر واحدی مثل سانتی متر یعنی یک صدم از متر.     
واحد اندازه گیری طول سانتی متر است وما واحدهای دیگری نیز داریم که برای اندازه گیری طول از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته که هم اکنون در اقصی نقاط میهن پهناور عزیزمان ایران نیزمورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از :
گره
مقیاس طول وهر گره برابر 5/6 سانتی متر می باشد                     
ذرع
هر ذرع برابر با16 گره و هر ذرع 104 سانتی متر می باشد             
گز
 واحد طول  که ذرع هم گفته می شود و هر گز برابر با 16 گره و104 سانتی متر می باشد.
  ذراع
واحد قدیم برای طول که به اندازه از آرنج تا سر انگشتان مرد بوده است      
مایل یا میلMille مقیاس طول که اندازه آن  مختلف است  مایل انگلیسی 1609 متر ؛ مایل دریایی1852 متر ؛ در عربی میل به معنی مسافتی با اندازه مد بصر (بالا آمدن آب دریا)در روی زمین یا 4 هزارذراع گفته می شود.                                                        
مترMetre مقیاس طول که مطابق 14 گره وربع از ذرع ایرانی و برابربا 100 سانتی متر . کیلو متر Kilometre برابر با1000 متر می باشد                                                   
میلی متر Millimetre برابر با یک هزارم متر .     
  میکرون Micrion مقیاس بسیا ر کوچکی است  برای اندازه گیری اشیاء گوچک یک هزارم میلیمتر اینچ Inch  واحد مقیاس طول برابر 54/2 سانتی متر ( مقیاس طول در انگلستان  می باشد )          
فوت    Foot   (پا)واحد اندازه گیری طول  معادل 48/30 سانتی متر  یا 12 اینچ ؛ پنجاه فوت   تقریبأ15 ذرع است                                                                 
یارد Yard مقیاس طول  برای اندازه گیری پارچه ؛ در انگستان وآمریکای شما لی معادل 36 اینچ یا 92 سانتی متر یا 14 گره می باشد.                                                               
پا
 مقیاس طول برابر 48/30 سانتی متر می باشد      
      دسی متر
 Decimetre ده یک متر ؛ یک دهم متر                                               
نگا
فوت:پا ؛ معدل 48/30سانتی  متر می باشد .
  فرسنگ  یا فرسخ مقیاس مسافرت  قریب 6 کیلو متر  معادل 3 میل یا 12000 ذراع  می باشد

سنگ.طلا.گنجینه.طلسم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:سنگ,طلا,گنجینه,طلسم,
ارسال توسط کورش

سنگ شیر.طلا.گنجینه.قلعه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:سنگ شیر,طلا,گنجینه,قلعه,
ارسال توسط کورش

سنگ فیل.گنجینه.طلا.دفینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:سنگ فیل,گنجینه,طلا,دفینه,
ارسال توسط کورش

کتیبه شاپور یکم ساسانی
متن کتیبه ی شاپور یکم ساسانی که بر روی اسب او در محوطه نقش رجب (3کیومتری پارسه) نقرشده است:
"این پیکره ی مزدیسن بغ(خداوندگار) شاپور شاهان، شاه ایران و انیران که چهر از ایزدان، پسر مزدیسن بغ اردشیر شاهان شاه ایران، که چهر از ایزدان، نوه ی بغ بابک شاه است"

کتیبه.گنج.طلا.طلسم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:کتیبه,گنج,طلا,طلسم,
ارسال توسط کورش

نمونه ی طراحی شده ی یک گور هخامنشی ، تدفین درون تابوت سفالی همراه با لوازم شخصی

 

گور.گنجینه.دفینه.طلا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:گور,گنجینه,دفینه,طلا,
ارسال توسط کورش

این ﻣﻮﻣﯿﺎیی‏(ﺟﺴﺪ ﺑﺎﺗﻼﻗﯽ‏) ﺍﺳﺖ ﮐﻪ
ﻃﯽﻗﺮﻥ ۴ ق.م ﺑﻪﺻﻮﺭﺕ ﻃﺒﯿﻌﯽﻣﻮﻣﯿﺎﯾﯽ ﺷﺪه وﺩﺭﯾﮏ ﺑﺎﺗﻼﻕ ﺫﻏﺎﻝ ﺳﻨﮓ درﺩﺍﻧﻤﺎﺭﮎ ﭘﯿﺪﺍ ﺷﺪ.ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺮﮔﺶ ﺑﻪﺩﺍﺭﺁﻭﯾﺨﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪکه ﺧﻄﻮﻁ ﻭﺍﺿﺢ ﻃﻨﺎﺏﺯﯾﺮ ﭼﺎﻧﻪ ﻭﮔﺮﺩﻧﺶ ﺑﻮﺩ.

 

مومیایی.گنجینه.طلا.طلسم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: جمعه 16 مهر 1395برچسب:مومیایی,گنجینه,طلا,طلسم,
ارسال توسط کورش

گنجینه.قبر دفینه.گور

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: پنج شنبه 8 مهر 1395برچسب:گنجینه,قبر دفینه,گور,
ارسال توسط کورش

دفینه.قبور.گنجینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: پنج شنبه 8 مهر 1395برچسب:دفینه,قبور,گنجینه,
ارسال توسط کورش

نمونه ای از قبر باز شده

گنج .طلسم.طلا.دفینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: پنج شنبه 8 مهر 1395برچسب:گنج ,طلسم,طلا,دفینه,
ارسال توسط کورش

گراز.نماد.گنجینه.طلسم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: پنج شنبه 8 مهر 1395برچسب:گراز,نماد,گنجینه,طلسم,
ارسال توسط کورش

آشنایی با تپه باستانی سه گابي

اين منطقه باستاني بين كرمانشاه و دره اسد آباد در 10 كيلومتري غرب گودين تپه قرار دارد. چند اثر معماري به صورت خانه هاي مستقل در اين محل از زير خاك بيرون آورده شد.در برخي از آنها اجاقهاي صليبي شكل ديده ميشد كه كنار آنها سنگ سابهايي در كف اتاق جاسازي شده بود. انواع مختلفي سفال نيز در اين تپه مشاهده شده است و به دسته بندي مشخصي تقسيم شده اند.درمورد نحوه تدفين هنوز اطلاع مشخصي نداريم. علاوه بر اين انواع اشياي سنگي،استخواني،گلي،پيكركها و مهرهاي مسطح در اين محل كشف شده است. روي يكي از مهرها تصوير انساني عريان ديده ميشود و بقيه آنها نقوش هندسي دارند. ساكنان اين منطقه در دوره نوسنگي كشاورز و دامدار بوده اند. گاهنگاري اين تپه زندگي از سال6000پ م تا حدودسالهاي 3850 پ م را نشان ميدهد كه در چند نوبت در چرخه زندگي در اين تپه وقفه هاي چند صد ساله افتاده است. تپه .گنج.باستانی.دفینه

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: پنج شنبه 8 مهر 1395برچسب: تپه ,گنج,باستانی,دفینه,
ارسال توسط کورش

 قلعه فورگ

اين قلعه كه بر بالاى تپه‏ اى واقع شده، به دستور نادرشاه احداث گرديده و در شرق بيرجند، در روستاى «فورگ» از توابع شهر درميان قرار دارد. دروازه اصلى قلعه در ضلع شرقى آن است و دروازه‏اى كوچك‏تر نيز در ضلع شمالى وجود دارد. مصالح به کار رفته در بنا سنگ ، آجر ، خشت ، گچ ، آهک و ساروج است.
 
فضای داخلی قلعه از قسمتهای مختلف مانند محل زندگی خدمه ، اصطبل ، انبار مهمات ، کوره آجرپزی و آب انبار تشکیل شده است که به وسیله حصار قلعه و برج های مدور احاطه شده اند . بالای حصار و برج ها کنگره دار است و منافذی ( تیر کش ) جهت دیده بانی و دفاع در آن تعبیه شده است. این بنا در زمان حکمرانی شوکت الملک در منطقه توسط سپاهیان وی فتح و با دستگیری حاکم آن غیر مسکونی و متروک شد . قلعه.گنجینه.طلا.طلسم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

پاسخگویی به تمامی سئوالات در زمینه حفاری ، دفینه و آثارشناسی

لطفا سئوالات خود را به ایمیل ذیل بفرستید

ganjoranj@gmail.com

به دلیل زیاد بودن سئوالات اولویت پاسخ گویی با دوستانی هست که کد اشتراک بگیرند

هزینه کارشناسی

1ماهه 200000تومان

3 ماهه 400000 تومان

شماره تلگرام برای کارشناسی و سفارش انواع دستگاه فلزیاب 09013545415




تاریخ: پنج شنبه 8 مهر 1395برچسب: قلعه,گنجینه,طلا,طلسم,
ارسال توسط کورش

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: